14 Eylül 2022 Çarşamba

14.09.22

 Çok yalnız kaldım. O kadar yalnız kaldım ki, düşünmeyi öğrendim. İnsanların çoğundan daha fazla. Düşüncelerimin çoğu kendime dair. Yolculuğuma bir anlam kazandırmaya çalışmadığım tek bir an yok. Her şey kalbimi kırıyor. Her şey yabancı, her şey uzak. Doğduğum günden beri bir dağın tepesinde yapayalnız yaşıyorum. Kılımı bile kıpırdatmadan, bir kartalın gelip kanatlarıyla beni kucaklamasını istiyorum. bir fikir, belki olan biteni açıklayan mantıklı bir kuram ama beni düşüncelerimden uzaklaştırıp insanların birbiri üzerinden atlayarak aktığı o nehre beni kanatlarının arasından bırakıp aşağı atacak bir "şey". 

Bazen dünya bir karadeliğin olay ufkunda salınırcasına incecik, upuzun bir ip gibi gelir bana. İp o kadar incedir ki, atmaya çalıştığım her adım ayaklarımı kanlar içinde bırakır. Herkesin yolu bu kadar zor mudur derim. Eminim benim ki en kolaylarından biridir derim sonra. Ardından aklıma camdan yapıldığım gelir. Kalbim, aklım, parmak uçlarım her parçam camdan. Hem keserim, acıtırım hem de kırılırım. Bunların hepsi çabasız gerçekleşir. Geceleri uyandığımda bomboş gökyüzüme bakarım, kapkaranlık cübbemi kuşanıp kalplerin kireç tutmuş odalarında tırnaklarımı gezdiririm. Gece bile bana yetişemez. Bomboş gökyüzünde değilimdir, artık kendi karanlığımın içindeyimdir. Dünyada var olan, var olmuş olan her şeyi, gökyüzündeki beşiğimden tek başıma seyrettim. Bu asırlarca sürdü. Yaşlandım. Göğsüme kalıcı buzullar oturdu, buzullar yüreğimi kanattı. Akan her kan damlası gözbebeklerime oturdu. Ateşi göremez oldum. Artık buzullar bile yoktu. Soğuğu bile hissedemez oldum. Hem de bir güneşten milyonlarca kilometre uzakta, bomboş uzayın tam ortasında. Üşümedim bile. Kirpiklerime değen yıldız tozları mı? Yakmadı canımı. Rüzgarı bile gelmedi olduğum yere. Çünkü öyle boş bir yerdeyim ki. Üstüme giydiğim yedi kat gökyüzüyle bile, çırılçıplağım. Bazı cümleler söylenmediğinde anlam kazanır. Bazı şeyler aslında yokluklarından dolayı vardır. Böyle düşünüyorum evet. Boşluk kelimesinin insanların sandığından çok daha dolu bir anlamı vardır. Bu kelimenin içini doldurabilene.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder